Matas skønnere sammen

Matas: Skønnere sammen – Nørgård Mikkelsen

“Skønnere sammen” blev det nye omdrejningspunkt for Matas. Ud over at favne et budskab om et mere rummeligt skønhedsideal favner det også den daglige, …

Matas ønskede at ændre på danskernes skønshedsideal. Vi udviklede sammen med Matas et budskab, som både fungerer som internt og eksternt pejlemærke.

Hella Joof: “Der er skønhed nok til os alle” – Matas

“Der er skønhed nok til os alle”

20. feb. 2019 — Vi er alle sammen skønne. Tykke og tynde, høje og lave, sorte, mørkebrune, gyldne, olivenfarvede, blegrosa og porcelænshvide, mænd og kvinder og …

Skønhed kan vokse, hvis den bliver næret med kærlighed – til dig selv og andre. Læs Hella Joofs skønhedsmanifest og få tips til mere (selv)kærlighed.

Skønnere sammen | By Matas | Facebook – Facebook

12. jan. 2020 — Giv en redegørlse for moderne skønhedsidealer og relater til kampagnen ‘Skønnere Sammen’. Foretage en analyse af reklameteksten ‘Matas Reklame …

SRP Matas’ kampagne ‘Skønnere Sammen’ – Opgaver.com

»Jeg har selv set piger helt ned til femårsalderen, som står og kigger på deres småbuttede ben og synes, deres lår er for tykke«

25. sep. 2018 — Matas’ ny reklamekampagne sætter fokus på skønhed som et individuelt begreb. Den forsøger at gøre op med skønhedsbranchens idealer, …

Matas’ ny reklamekampagne sætter fokus på skønhed som et individuelt begreb. Den forsøger at gøre op med skønhedsbranchens idealer, og det taler lige ind i tidsånden, mener forsker. Skønhedsekspert synes, det er en glædelig udvikling, men er skeptisk overfor motiverne bag.

Jeg har selv set piger helt ned til femårsalderen, som står og …

Hvornår føler DU dig skønnest? Matas vil skabe et nyt skønhedsbegreb! – Qland

6. sep. 2018 — Samtidig var det startskuddet på kampagnen – eller vi kan også kalde det bevægelsen – Skønnere Sammen med Hella Joof som frontfigur.

Hvornår føler DU dig skønnest? Matas vil skabe et nyt … – Qland

Derfor har Matas skiftet stil – Dansk Markedsføring

17. okt. 2018 — Og for første gang nogensinde er man gået ud med en klart purpose-baseret kommunikation under sloganet Skønnere Sammen.

Derfor har Matas skiftet stil – Dansk Markedsføring

Analyse af promotionparameteren for Matas

Analyser Matas’ anvendelse af promotionparameteren. Inddrag kampagnen ”Skønnere sammen”. Promotionparameteren er af en af de fire p’er i marketing mixet.

Analyser Matas’ anvendelse af promotionparameteren. Inddrag kampagnen ”Skønnere sammen”. Promotionparameteren er af en af de fire p’er i marketing mixet. Promotion er de aktiviteter virksomheden benyt (…)

Analyse af promotionparameteren for Matas – Studienet.dk

Matas | Afsætning Case | 10 i karakter

Endvidere vil kampagnen ”Skønnere Sammen” inddrages i besvarelsen Kampagnen ”skønnere sammen” budskab lyder således, ”At du ikke skal ligge under for et …

Tilbage i 1949 blev den daværende frivillige kæde, produktion- og handelsvirksomheden Matas, grundlagt. Virksomheden har siden da vækstet eksponentielt, og er i dag yderligere et aktieselskab. Matas mission om skønhed og velvære for livet er gået hånd i hånd med, hvad deres målgruppe kan forvente af service og produktudvalg. Dette er både in-store i 270 butikker fordelt rundt i Danmark og online via virksomhedens webshop, Club Matas og Matas Live 4 gange om ugen. Matas har siden deres start udviklet sig indenfor kundeservice, for at give den bedst mulige oplevelse for deres kunder. Kundeservicen, både in-store og online, er derfor en af virksomhedens kernekompetencer. Yderligere er den bredde produktportefølje, bestående af 22.000 varer i sortimentet hvor 1.400 af disse produkter er private label, og de i alt 270 butikker som giver adgang til personligt salg, og dermed skaber kundeloyalitet, også Matas kernekompetencer. Endvidere kan der argumenteres for at periferiydelser som høj kundeservice, in-store / online rådgivning og same-day-delevery er en konkurrencemæssig fordel for Matas hvorefter private label produkter og 270 butikker belæggende på eftertragtede lokationer også er konkurrencemæssige fordele for Matas. Alt ovenstående skaber værdi for virksomhedens målgruppe, og det er derfor byggestenene for Matas forretningsmodel. 99% af Matas målgruppe befinder sig på konsumentmarkedet, altså B2C. Virksomhedens brede og dybe produktportefølje, gode lokalisationer, høj kundeservice samt mange periferiydelser, har medført til en særdeles bred målgruppe. En indsnævring af denne målgruppe resulterer i kvinder i alderen 18-60 år, ifølge Club Matas. Ydermere kan der argumenteres for, at der spiller et egobehov ind i købsprocessen, og de fleste kvinder har dermed præferencer i generel sundhed og skønhed. Dog skal det nævnes er virksomheden også henvender sig mere og mere til mænd, ligesom Normal også er begyndt på. Endvidere er virksomheder som Normal, og diverse detailkæder som eksempelvis Føtex og Meny i produkttypekonkurrence med Matas. Ydermere befinder Matas sig på et differentieret oligopol marked grundet de få store udbydere, som Matas eksempelvis er en af, da virksomheden besidder en stor markedsandel. Dog kan der også argumenteres for, at markedet også er et monopolistisk marked, da diverse små udbydere i branchen, som eksempelvis detailbutikker og apoteker, besidder store markedsandele tilsammen. — I denne opgave nævnes promotionsformer, Push- og Pull-strategien og AIDA -modellen, med henblik på at analysere Matas anvendelse af promotionsparameteren. Endvidere vil kampagnen ”Skønnere Sammen” inddrages i besvarelsen Kampagnen ”skønnere sammen” budskab lyder således, ”At du ikke skal ligge under for et bestemt skønhedsideal; du skal gøre dét, der får dig til at føle dig skøn.” Her er promotionsformen betalt reklame, hvor et filmhold, klippere og skuespiller er indblandet. Speakeren igennem reklamen er Hella Joof. Der kan argumenteres for, at hun er udvalgt grundet hendes delte holdninger med Matas og hendes tidligere fremtræden i fjernsynet.

Keywords: matas skønnere sammen